Jelen Általános Szerződési Feltételek („ ÁSZF ”) a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben és a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült.
Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó üzemelteti a https://mezibyszoni.hu/ weboldalt.
A https://mezibyszoni.hu/ weboldal használatát és Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó termékei megrendelését megelőzően az alábbi szerződési feltételeket ismerje meg azt figyelmesen olvassa át és a megfelelő négyzet kijelölésével nyilatkozzon arról, hogy annak tartalmát megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:78. § (1) bekezdése szerint: „ Az általános szerződési feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta. ”
AMENNYIBEN AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEKKEL NEM ÉRTENEK EGYET KÉRJÜK, NE HASZNÁLJÁK A WEBOLDALT!
Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó a 2023. április 11. napján kelt Általános Szerződési Feltételeket hatályon kívül helyezi és helyébe jelen Általános Szerződési Feltétel lép.
§ CÉGADATOK
A Kereskedő neve: Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó (továbbiakban: MÉZI BY SZONI)
A Kereskedő képviselője: Nagy Szonja
A Kereskedő székhelye: 2112 Veresegyház, Jácint utca 11.
A Kereskedő levelezési címe: 2112 Veresegyház, Jácint utca 11. A Kereskedő nyilvántartási száma: 55882268
A Kereskedő adószáma: 57268552-1-33
A Kereskedő KSH számjele: 57268552-9003-231-13
A Kereskedő bankszámlaszáma: 11773047-00280525-00000000 (OTP Bank Nyrt.)
A Kereskedő telefonszáma: +3630/731-9274
A honlap tárhelyszolgáltatójának adatai:
ProfiTárhely Kft.
6000 Kecskemét, Szolnoki út 23.
Cégjegyzékszám: 03 09 121889
Adószám: 23173080-2-03
Telefonszám: +36 20 254 08 66
§ FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
Kereskedő: Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó (MÉZI BY SZONI)
Vásárló: aki MÉZI BY SZONI terméke(ke)t rendel meg.
A MÉZI BY SZONI mézeskalács termékei ajándék- és dísztárgynak minősülnek.
Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ 3. pontjában foglaltak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.
Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog – ideértve a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket –, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje vagy más módon történő igénybevétele.
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Futár: a vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:
Fuvar.hu Korlátolt Felelősségű Társaság 7626 Pécs, Farkas István utca 3/1. 1. em. 3.
Cégjegyzékszám: 02 09 083090
Adószám: 25977732-2-02
E-mail: info@fuvar.huMagyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Postacím: 1540 Budapest
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Adószám: 10901232-2-44
§ ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK
A MÉZI BY SZONI kisadózó vállalkozásként működik, melyre tekintettel termékeinket kizárólag a lakosság számára kínáljuk, így számlát is csak magánszemélyek részére tudunk kiállítani.
A vásárló a https://mezibyszoni.hu/ weboldalán, továbbá a MÉZI BY SZONI Instagram valamint Facebook oldalán is megtekintheti a termékeket.
A szerződés nyelve magyar.
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény – a továbbiakban Ektv. – 5. § (2) bekezdése alapján tájékoztatjuk, hogy az internetes áruházon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban a vásárlónak küldött elektronikus visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható.
MÉZI BY SZONI által a honlapon megjelenített képek illusztrációk. Az elkészült rendelések minimálisan eltérhetnek a képen látottaktól lévén, hogy mindegyik egy külön kézműves alkotás.
Kereskedő tájékoztatja a vásárlókat, hogy egyes termékei előre gyártottak, ezek a termékek „ KÉSZLETEN ” felirattal kerültek megjelölésre. A legtöbb esetben azonban a https://mezibyszoni.hu/ weboldalán található termékek egyedileg a fogyasztó utasítása alapján vagy annak kifejezett kérésére kerülnek előállításra.
A kereskedő honlapjáról történő megrendelésnek (vásárlásnak) nem feltétele az érvényes regisztráció.
Lehetőség van egyedi ajánlatkérésre is, ebben az esetben a honlapon az „ AJÁNLATOT KÉREK ” gombra kattintva küldheti el MÉZI BY SZONI részére elképzelését. Egyedi ajánlatkérések esetében 2 – 6 hetes elkészítési idővel kell számolni. A teljesítés pontos időpontjáról e-mailben keresztül kap a vásárló tájékoztatást. Az teljesítési idő mindig a megrendelések mennyiségétől függ, ezért előfordulhat, hogy hamarabb is elkészülnek az egyedi termékek. A karácsonyi időszakban – október végétől – azonban nincs lehetőség egyedi termékeket rendelni.
Egyedi ajánlatkérés vagy különleges dizájn esetében tervezési költség is felmerülhet a termékek árán felül, azonban erről a kereskedő egyedileg, elektronikus üzenetben ad tájékoztatást.
§ MEGRENDELÉS FOLYAMATA (TECHNIKAI LÉPÉSEK)
A fogyasztó a https://mezibyszoni.hu/ weboldalán rendelheti meg a termékeket, amelyhez kattintson a „ WEBSHOP ” gombra, majd a tematikából válassza ki az Önnek megfelelőt (pl. babaváró, esküvő, stb.).
A termék a „ KOSÁRBA TESZEM ” gombra kattintással helyezhető a kosárba. Általános esetben 1 (egy) termék kerül a kosárba. Kérjük amennyiben több terméket kíván megrendelni, növelje a darabszámot a „ KOSÁR ” oldalon a megfelelő gombra kattintással vagy az adott terméket helyezze annyiszor a kosárba, amennyi terméket meg kíván rendelni.
Amennyiben tovább kíván vásárolni, ezt megteheti. Amennyiben meg kívánja tekinteni a kosár tartalmát és folytatni kívánja a megrendelést, akkor kattintson a „ KOSÁR ” ikonra. A „ KOSÁR ” ikon a weboldal jobb felső sarkában is megtalálható.
A kosárban megtekintheti a kosárban lévő terméke(ke)t, azok darabszámát valamint azok vételárát. Amennyiben nem kíván tovább vásárolni kattintson a „ PÉNZTÁR ” gombra.
Amennyiben a kosárba helyezett termék darabszáma nem megfelelő a mennyiségi „ + ” „ – ” ikonra kattintva módosíthatja a termék darabszámát. Ezt követően kattintson a
„ KOSÁR FRISSÍTÉSE ” gombra.
Amennyiben el kívánja távolítani a terméke(ke)t a kosárból ezt megteheti a piros színű
„ X ” gombra kattintással.
Ezen a felületen van lehetősége a kuponkód megadására és a kupon beváltására is. Amennyiben a megrendelés során a kuponkód nem kerül megadásra, utólag annak érvényesítésére nincs mód.
Ezt követően kérjük válassza ki az átvételi módot:
Átvételi mód:
Személyes átvételre van lehetőség Budapesten a XIV. kerületben, azonban ennek időpontját szükséges előre egyeztetni a kereskedővel.
Postai úton történő kiszállítás MPL csomagautomatába.
Postai úton történő kiszállítás sima csomagként.
Postai úton történő kiszállítás extra „ törékeny ” védelemmel.
A vételi ár összegének hiánytalan kiegyenlítését követően a kereskedő elektronikus üzenetben tájékoztatja a személyes átvétel helyéről a vásárlót.
Az átvételi mód kiválasztása a vásárló felelőssége, amennyiben a választott átvételi módból eredően a vásárlót kár éri azért a kereskedő nem felelős. Amennyiben kárigényt kíván ezzel szemben érvényesíteni ezt a szállítónál teheti meg abban az esetben amennyiben a termékek kiszállítását „ törékeny csomagként ” kérte.
Amennyiben a csomag kiszállítását extra „ törékeny ” védelemmel kérte és a csomagot sérült állapotban kapta meg kártérítésre lesz jogosult. Kérjük készítsen fotót a küldeményről és a belső csomagoló anyagokról több nézetben (felülről és oldalról) amennyiben külső sérülés is látható szükséges arról is fotót készíteni.
Elengedhetetlen fotót készíteni a tartalomról és a küldemény felbontásakor tapasztalt állapotról az elhelyezkedés szerint. Ezeket a hello@mezibyszoni.hu e-mail címre küldje el a sérülés szöveges leírásával együtt.
A vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:
Fuvar.hu Korlátolt Felelősségű Társaság 7626 Pécs, Farkas István utca 3/1. 1. em. 3.
Cégjegyzékszám: 02 09 083090
Adószám: 25977732-2-02
E-mail: info@fuvar.huMagyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Postacím: 1540 Budapest
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Adószám: 10901232-2-44Szállítási díj:
Helyben történő átvétel (Budapesten XIV. kerület) esetén: ingyenes
Postai úton történő kiszállítás MPL csomagautomatába: 1.950 Ft, azaz Egyezerkilencszázötven forint.
Postai úton történő kiszállítás sima csomagként: 2.190 Ft, azaz Kettőezer- egyszázkilencven forint.
Postai úton történő kiszállítás extra „ törékeny ” védelemmel: 3.390 Ft, azaz Háromezer-háromszázkilencven forint.
Amennyiben a vásárló a megrendelését eddig rendben találta kattintson „ TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ ” gombra, majd adja meg a számlázási adatokat: vezetéknév, keresztnév, ország, megye, irányítószám, város, utca, házszám, emelet, ajtó, telefonszám, e-mail cím, amennyiben a szállítási címe a számlázási adatoktól eltér akkor azt külön adja meg. A feliratot, a színt és a teljesítési határidőt is itt tudja megadni.
Kérjük ne adjon meg korábbi időpontot teljesítési határidőnek, mint amelyet a honlapon a tájékoztató ablakban lát! Amennyiben korábbi teljesítési határidőt ad meg a kereskedő fenntartja a jogot arra, hogy megrendelése törlésre kerüljön, – figyelemmel arra, hogy ebben az esetben megrendelése nem minősül érvényes megrendelésnek – azonban a kereskedő minden esetben felveszi Önnel a kapcsolatot.
Amennyiben a kereskedővel egyéb teljesítési határidőben állapodik meg az lesz az irányadó, de erről a kereskedő minden esetben elektronikus levélben írásos egyoldalú megerősítést küld.
Ezen a felületen van lehetőség a bevitt adatokat a megrendelés előtt újra áttekinteni, szükség esetén a bevitt adatokat megváltoztatni / módosítani, valamint törölni.
Amennyiben a megadott adatokkal véglegesíteni kívánja a megrendelését, kattintson a
„ MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE ” gombra azzal, hogy ezen gombfunkció aktiválása fizetési kötelezettséget von maga után. A megrendelés véglegesítése előtt szükséges jelen ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása is a megfelelő négyzet kijelölésével.
Amennyiben hírlevélre is fel kíván iratkozni, akkor azt megteheti a megfelelő négyzet kipipálásával.
A vételár kifizetésének módjai:
a.) átutalással
b.) bankkártyával online
A vételárat banki utalással is van lehetőség kiegyenlíteni Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó OTP Bank Nyrt. -nél vezetett 11773047-00280525-00000000 sz. bankszámlájára azzal, hogy a közlemény rovatban a megrendelő nevét fel kell tüntetni.
Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó a Barion Payment Zrt. (székhely: 1117 Budapest, Infopark sétány 1. I. épület 5. emelet 5.; nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; cégjegyzékszám: Cg. 01-10-048552; adószám: 25353192-243., közösségi adószám: HU25353192; tevékenységi engedély száma: HEN-I-1064/2013, elektronikuspénz-kibocsátó intézményi azonosító: 25353192) bankkártyás fizetési szolgáltatását használja.
A bankkártyás fizetés a Barion Payment Zrt. biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül történik. A weboldal, a fizetéskor használt bankkártya adatokhoz nem fér hozzá és nem tárolja azokat. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A rendelési folyamat befejezése után egy visszaigazoló levelet fog kapni a számlával együtt.
A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el:
Ezt követően Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó a megrendelt termék(ek)et összesíti és ezt elektronikus üzenetben küldi meg a rendelés során megadott elektronikus levelezési címre.
Amennyiben a megrendelés teljesítéséhez szükséges minden információ a kereskedő rendelkezésére áll, elektronikus üzenetben küldi meg a megrendelés visszaigazolását.
A vásárló tudomásul veszi, hogy a véglegesített megrendelés (vételi ajánlat) és annak a kereskedő részéről történt visszaigazolása és annak megküldése által érvényes adásvételi szerződés jön létre, mindezekre figyelemmel a megrendelés véglegesítése olyan nyilatkozat (vételi ajánlat), amely fizetési kötelezettséget von maga után. A fizetési kötelezettség vonatkozásában a kereskedő jogosult jogi eljárást indítani a vásárlóval szemben, aki fizetési kötelezettségét nem teljesíti.
Amennyiben a visszaigazolás legkésőbb 48 (negyvennyolc) órán belül nem érkezik meg, a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
Érvényes rendelés: A rendelés akkor tekinthető érvényesnek, ha a vásárló a rendelési folyamat során minden kötelező adatot kitöltött és azt a kereskedő jóváhagyta. Ekkor a visszaigazoló elektronikus levélben – rögzítésre kerül a megrendelt termék(ek) és annak / azok vételára – esetlegesen a szállítás díja – továbbá a megrendelő adatai és esetlegesen a szállítási adatok és a teljesítési határidő.
Rendelés visszavonása: A rendelés visszavonására a teljesítési határidő utolsó napjától visszafelé számított 14 (tizennegyedik) napig van lehetőség. 14 (tizennégy) napnál kevesebb teljesítési határidő esetében a megrendelés visszavonására a kereskedő általi visszaigazolás vásárló részére történő megküldésének időpontjáig van lehetőség.
Amennyiben a 14 (tizennégy) napnál kevesebb teljesítési határidővel rendelkező megrendelés a kereskedő által visszaigazolásra került, a megrendelés visszavonására nem kerülhet sor. A megrendelés visszavonása érdekében haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a kereskedővel a hello@mezibyszoni.hu elektronikus levelezési címén.
Egyéb esetben a megrendelés minden esetben fizetési kötelezettséget von maga után.
Adatbeviteli hibák kijavítása:
Amennyiben a megrendelés a kosár fázisban van és a kosárba helyezett termék nem megfelelő a darabszám csökkentésével vagy a piros „ X ” gombra kattintással távolíthatja el a terméket a kosárból. A mennyiségi „ + ” „ – ” gombokra kattintva, majd a „ KOSÁR FRISSÍTÉSE ” gombra kattintva pedig a darabszám változtatható meg.
Ha a megrendelést követően észlelte, hogy bármely adatát tévesen adta meg haladéktalanul vegy fel a kapcsolatot a kereskedővel a hello@mezibyszoni.hu elektronikus levelezési címén.
Egyéb esetben a megrendelés minden esetben fizetési kötelezettséget von maga után.
§ MEGRENDELÉS FOLYAMATA (TECHNIKAI LÉPÉSEK) EGYEDI MEGRENDELÉSEK ESETÉN:
Az egyedi megrendelések esetén minimum 12.000 Ft, azaz Tizenkettőezer forint a rendelési érték.
Egyedi megrendelések esetében az alábbi eltérések vannak a megrendelés során:
Lehetőség van egyedi ajánlatkérésre egyedi ajánlatkérésre is, ebben az esetben a honlapon az „ AJÁNLATOT KÉREK ” gombra kattintva az űrlap kitöltésével küldheti el MÉZI BY SZONI részére elképzelését.
Egyedi termékek esetében meg kell állapodni a termékek darabszámában, méreteiben, vételárában, teljesítési határidejében, átvétel módjában valamint tematikájában és minden egyéb lényeges körülményben (pl. szín, forma).
Amennyiben a felek megállapodtak a megrendelni kívánt termékek darabszámában, méreteiben, vételárában, teljesítési határidejében, átvétel módjában valamint tematikájában és minden egyéb lényeges körülményben (pl. szín, forma) abban az esetben a kereskedő elektronikus üzenetben foglalja össze a megrendelés részleteit azzal, hogy a megrendelés azonosító száma és egyidőben jelen ÁSZF is megküldésre kerül a kereskedő által.
Kereskedő ezen elektronikus üzenetben megjelöli az ajánlat időtartamát – annak érvényességének határidejét, – kérjük ezen időtartamon belül az ajánlat elfogadásáról elektronikus levélben nyilatkozzon.
Amennyiben az ajánlat elfogadására nyitva álló határidőben nem tesz nyilatkozatot, a kereskedő fenntartja a jogot arra, hogy a korábbiaktól eltérő feltételeket szabjon.
Amennyiben a vásárló a fenti elektronikus üzenetben összefoglalt megrendelést nem találta rendben, azt haladéktalanul jelezze elektronikus (válasz) üzenetben a kereskedő részére annak hello@mezibyszoni.hu elektronikus levelezési címére. A kereskedő ebben az esetben a megrendelést módosítja és azt újból – már a javított adatokkal – megküldi a vásárló részére.
A vételár kifizetésének módjai:
a.) átutalással
Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó OTP Bank Nyrt. -nél vezetett 11773047-00280525- 00000000 sz. bankszámlájára határidőben történő átutalás. A közlemény rovatban a megrendelő nevét fel kell tüntetni.
Amennyiben a megrendelés teljesítéséhez szükséges minden információ a kereskedő rendelkezésére áll, elektronikus üzenetben küldi meg a megrendelés visszaigazolását.
Egyedi ajánlatkérések esetében 2 – 6 hetes elkészítési idővel kell számolni. A teljesítés pontos időpontjáról e-mailben keresztül kap a vásárló tájékoztatást. Az teljesítési idő mindig a megrendelések mennyiségétől függ, ezért előfordulhat, hogy hamarabb is elkészülnek az egyedi termékek. A karácsonyi időszakban – október végétől – azonban nincs lehetőség egyedi termékeket rendelni.
§ FIZETÉSSEL AZ ÁRRAL ÉS EGYÉB INFORMÁCIÓKKAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS
MÉZI BY SZONI az árváltoztatás jogát fenntartja.
A mindenkori vételár, – vagyis a termékért a fogyasztói forgalomban fizetendő ár – az információs oldalon a termék mellett található akként, hogy ÁFA összege a vételárat nem terheli.
A MÉZI BY SZONI kiadózó vállalkozásként működik, melyre tekintettel termékeinket kizárólag a lakosság számára kínáljuk, így számlát is csak magánszemélyek részére tudunk kiállítani.
Az információs oldalon található feltüntetett vételár a szállítás költségét nem tartalmazza. Ezen szállítási költség a megrendelés folyamatában a „ KOSÁR ” -ban tekinthető meg.
MÉZI BY SZONI nem felelős a weboldalon található árazási vagy egyéb adatbeviteli hibákért és fenntartja a jogot a félreértésen / árazási hibán / stb. alapuló megrendelések törlésére, azaz MÉZI BY SZONI nem köteles a terméket hibás áron teljesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a fogyasztó elállhat vásárlási szándékától.
Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre.
Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás / téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
Átvételi mód:
Személyes átvételre van lehetőség Budapesten a XIV. kerületben, azonban ennek időpontját szükséges előre egyeztetni a kereskedővel.
Postai úton történő kiszállítás MPL csomagautomatába.
Postai úton történő kiszállítás sima csomagként.
Postai úton történő kiszállítás extra „ törékeny ” védelemmel.
A vételi ár összegének hiánytalan kiegyenlítését követően a kereskedő elektronikus üzenetben tájékoztatja a személyes átvétel helyéről a vásárlót.
Az átvételi mód kiválasztása a vásárló felelőssége, amennyiben a választott átvételi módból eredően a vásárlót kár éri azért a kereskedő nem felelős. Amennyiben kárigényt kíván ezzel szemben érvényesíteni ezt a szállítónál teheti meg abban az esetben amennyiben a termékek kiszállítását „ törékeny csomagként ” kérte.
Amennyiben a csomag kiszállítását extra „ törékeny ” védelemmel kérte és a csomagot sérült állapotban kapta meg kártérítésre lesz jogosult. Kérjük készítsen fotót a küldeményről és a belső csomagoló anyagokról több nézetben (felülről és oldalról) amennyiben külső sérülés is látható szükséges arról is fotót készíteni. Elengedhetetlen fotót készíteni a tartalomról és a küldemény felbontásakor tapasztalt állapotról az elhelyezkedés szerint.
Ezeket a hello@mezibyszoni.hu e-mail címre küldje el a sérülés szöveges leírásával együtt.
A vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:
Fuvar.hu Korlátolt Felelősségű Társaság 7626 Pécs, Farkas István utca 3/1. 1. em. 3.
Cégjegyzékszám: 02 09 083090
Adószám: 25977732-2-02
Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
Postacím: 1540 Budapest
Cégjegyzékszám: 01-10-042463
Adószám: 10901232-2-44
Átvételkor a vásárló kötelessége a termék(ek) ellenőrzése a futár jelenlétében. Amennyiben a vásárolt termékkel kapcsolatban mennyiségi és / vagy minőségi – azaz a csomag tartalmát érintő – kifogás áll fenn, azt a helyszínen írásban rögzíteni kell. A csomag átvételét követően utólagos reklamációt hiányzó vagy sérült tételre hivatkozva a kereskedő nem fogad el.
Amennyiben a futár a csomag átadását nem tudja teljesíteni, értesítést hagy a kiszállítási címen. A csomagról ezt követően az értesítésen megjelölt telefonszámon lehet érdeklődni. Sikertelen kézbesítés esetén a futár újra egyeztetett időpontban díjmentesen megkísérli a kiszállítást.
Amennyiben a csomag – a vásárló érdekkörében felmerülő okból – nem kerül átvételre, a vásárló köteles a szállítás költségét vagy egyéb ezzel kapcsolatosan felmerülő teljes kárát a kereskedő részére a csomag kereskedőhöz történő visszaérkezésétől számított 8 (nyolc) napon belül megtéríteni. A fizetési kötelezettség vonatkozásában a kereskedő jogosult jogi eljárást indítani a vásárlóval szemben, aki fizetési kötelezettségét nem teljesíti.
Szállítási díj:
Helyben történő átvétel (Budapesten XIV. kerület) esetén: ingyenes
Postai úton történő kiszállítás MPL csomagautomatába: 1.950 Ft, azaz Egyezerkilencszázötven forint.
Postai úton történő kiszállítás sima csomagként: 2.190 Ft, azaz Kettőezer- egyszázkilencven forint.
Postai úton történő kiszállítás extra „ törékeny ” védelemmel: 3.390 Ft, azaz Háromezer-háromszázkilencven forint.
A vételár kifizetésének módjai:
a.) átutalással (egyedi megrendelés esetén csak banki átutalással van mód a vételárat kiegyenlíteni)
b.) bankkártyával online
A vételárat banki utalással is van lehetőség kiegyenlíteni Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó OTP Bank Nyrt. -nél vezetett 11773047-00280525-00000000 sz. bankszámlájára azzal, hogy a közlemény rovatban a megrendelő nevét fel kell tüntetni.
Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó a Barion Payment Zrt. (székhely: 1117 Budapest, Infopark sétány 1. I. épület 5. emelet 5.; nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; cégjegyzékszám: Cg. 01-10-048552; adószám: 25353192-243., közösségi adószám: HU25353192; tevékenységi engedély száma: HEN-I-1064/2013, elektronikuspénz-kibocsátó intézményi azonosító: 25353192) bankkártyás fizetési szolgáltatását használja.
A bankkártyás fizetés a Barion Payment Zrt. biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül történik. A weboldal, a fizetéskor használt bankkártya adatokhoz nem fér hozzá és nem tárolja azokat. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el.
A rendelési folyamat befejezése után egy visszaigazoló levelet fog kapni a számlával együtt.
A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el:
§ WORKSHOPPAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS
Kereskedő tájékoztatja a fogyasztókat, hogy az általa megrendezésre kerülő workshop és az azon elhangzó információk, adatok, eljárások, receptek stb. Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó szellemi tulajdonát képezik, melyre tekintettel azokat jogi védelem illeti meg.
A workshopon résztvevő személy, a fentiekre figyelemmel nem jogosult ezen szellemi tulajdon további átruházására vagy annak kereskedelmi forgalomban történő felhasználására – erre csak a kereskedő kifejezett írásbeli engedélyével kerülhet sor – továbbá a szellemi tulajdon feletti rendelkezési jog is a kereskedőnél, mint alkotónál marad. Amennyiben a workshopon résztvevő személy a szellemi tulajdon vonatkozásában megsérti az alkotó jogait, az alkotó jogosult jogi eljárást kezdeményezni vele szemben.
Amennyiben a workshop részvételi díja a számlában rögzített fizetési határidőig sem kerül kiegyenlítésre, a kereskedő jogosult a részvételt megtagadni és a fogyasztó jelentkezését törölni, amelyről automatikusan elektronikus úton értesítést küld.
A kereskedő fenntartja a jogot arra, hogy a fogyasztó jelentkezését törölje, amelyről automatikusan elektronikus úton értesítést küld azonban a fogyasztó nem jogosult a kereskedő ezen döntését vitatni.
A fogyasztó, mint résztvevő tudomásul veszi, hogy Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó által megtartott workshopon a kereskedő illetve az általa felkért személyek a fogyasztóról, mint résztvevőről fénykép-, hang-, és/vagy videofelvételt készíthet. Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó jogosult a résztvevőről készült fénykép-, hang-, és/vagy videofelvételt felhasználni és közzétenni az általa szerkesztett honlapon és/vagy social média felületein.
A résztvevő tudomásul veszi továbbá, hogy a kereskedő jogosult a felvételek utólagos szerkesztésére és módosítására mindaddig, amíg ezek a tevékenységek bizonyíthatóan nem rosszindulatúak, és a résztvevő számára nyilvánvaló anyagi vagy erkölcsi hátrányt nem okoznak az eredeti felvételhez képest. A résztvevő a felvétel jogszerű felhasználásáért díjazásra nem jogosult.
Lemondási és időpont módosítási feltételek:
Ha mégsem tudsz eljönni a lefoglalt és visszaigazolt időpontban, akkor legkésőbb a lefoglalt időponttól visszafelé számított 10. naptári napig van lehetőséged módosításra vagy a jelentkezésed visszavonására. Ezt kizárólag a hello@mezibyszoni.hu e-mail címre írásban tudod jelezni. Ezután egyeztetünk, hogy van-e hely más alkalomra vagy töröljük- e a jelentkezést.
Ha ennél később, de nem 48 (negyvennyolc) órán belül jelzed, hogy nem jössz a visszaigazolt alkalomra, akkor köteles vagy megfizetni az részvételi díj 50 (ötven) % -át. Az esetlegesen kért kiegészítők árának banki kezelési díjjal csökkentett összegét visszatérítjük számodra. Ezzel egyidőben törlésre kerül a jelentkezésed és semmilyen a workshop részvételhez tartozó anyag hozzáféréséhez nem vagy jogosult.
Ha 48 (negyvennyolc) órán belül, vagy sehogy nem jelzed, hogy nem jössz el a visszaigazolt alkalomra, akkor nem tudjuk már módosítani vagy törölni a jelentkezést. Ebben az esetben csak az esetlegesen megrendelt kiegészítők árának banki kezelési díjjal csökkentett összegét tudjuk visszatéríteni számodra. A workshopról hazavihető anyagokat 1 (egy) héten belül e-mailben eljuttatjuk számodra, úgy mint a recept, a gyakorló sablon és a 20 (húsz) % -os kupon a cukrászati webshopba.
Amennyiben a vállalkozás részéről meghiúsul a workshop megtartása, annak kiderülésekor haladéktalanul tájékoztatást kapnak e-mailben és/vagy telefonon a résztvevők. Ennek keretében új dátum biztosítása vagy pénzvisszafizetés között választhat a vásárló.
§ KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
A kereskedő szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.
A kereskedő a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti a vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, a vásárló és a kereskedő közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, a szerződés kereskedő általi teljesítésének időpontját, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére a kereskedő tartós adathordozón másolatot biztosít.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. § (6) bekezdése szerint a kereskedő a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.
/ KELLÉKSZAVATOSSÁG:
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:157. § (1) bekezdése szerint, a kereskedő hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kereskedő, ha a jogosult (vásárló) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
A vállalkozás hibásan teljesít továbbá, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy
1. az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás végezte el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy
2. az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a vállalkozás által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
1. két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
2. két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt
következik be vagy válik felismerhetővé.
A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint a szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie az alábbi követelményeknek (szerződésszerű teljesítés):
1. meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;
2. alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott;
3. rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást,
a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást –; és
4. biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – a fenti követelmények teljesülése mellett – a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak:
1. alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;
2. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve a vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános –
különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését;
3. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást -; és
4. meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.
A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett bizonyítja, hogy:
1. a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;
2. a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy
3. a nyilvános kijelentés
befolyásolhatta.
a
jogosult
szerződéskötési
elhatározását
nem
Az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések esetén:
Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított 1 (egy) éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó. Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a fenti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás a szerződés szerinti teljesítés időszakában szerződésszerű volt.
Hibás teljesítési vélelem a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint:
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Kellékszavatossági jogok:
Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kereskedő a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint:
1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kereskedőnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan
állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak (vásárlónak) okozott érdeksérelmet; vagy
2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
Kivéve: Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki,
illetve mással sem javíttathatja ki azt.
A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult (vásárló) által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult (vásárló) érdekeit kímélve kell elvégezni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
1. a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a meghatározott feltételeket, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
2. ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
3. a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
4. a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Áttérés más kellékszavatossági jogra:
A jogosult (vásárló) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kereskedőnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kereskedő adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A hiba közlése:
A jogosult (vásárló) a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult (vásárló) a felelős.
A kellékszavatossági igény elévülése:
A jogosult (vásárló) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 (egy) év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak azonban 1 (egy) évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult (vásárló) a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
Költségviselés:
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kereskedőt terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat (vásárlót) terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult (vásárló) köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kereskedő e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
1. a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
2. a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
/ TERMÉKSZAVATOSSÁG:
Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (továbbiakban: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:
1. a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
2. a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
3. a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
Közlési és igényérvényesítési határidők:
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén:
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
/ JÓTÁLLÁS:
Kereskedő tájékoztatja a fogyasztókat, hogy a megrendelhető termék(ek) nem tartoznak a kötelező jótállás keretébe, figyelemmel arra, hogy ezen termék(ek) nem tartoznak az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. Rendelet mellékletében felsorolt termék(ek) körébe.
A kereskedő jogszabályi kötelezettségének teljesítése miatt az alábbi tájékoztatást teszi:
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott és a hivatkozott jogszabály 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki. A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
Önkénes jótállás esetén: Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, a jótállás időtartama alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló, kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint felel a hibás teljesítésért. Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a fogyasztóra nézve kevésbé kedvezőek, mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a jótállásra kötelezett a kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felel a hibás teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítették.
A jótállás időtartama az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. Rendelet rendelkezései szerint:
10.000 Ft -ot, azaz Tízezer forint -ot elérő, de 100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meg nem haladó eladási ár esetén 1 (egy) év,
100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meghaladó, de 250.000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot meg nem haladó eladási ár esetén 2 (két) év,
250.000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot eladási ár felett 3 (három) év.
Aki jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 (hat) hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén:
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
Jótállási jegyre vonatkozó rendelkezések az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles.
Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembehelyezését követő napon köteles.
Önkéntes jótállás esetén:
Jótállási nyilatkozat vonatkozó rendelkezések a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint:
A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában. A jótállási nyilatkozatot egyértelmű, jól érthető szövegezéssel kell megfogalmazni. A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:
1. az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;
2. a jótállásra kötelezett nevét és címét;
3. a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;
4. azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik;
5. a jótállás feltételeit.
A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
A jótállási igény érvényesítése:
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:
a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,
a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.
Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.
Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk 3 (három) alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A fentiek szerinti előírás a jogszabály 1. melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a jogszabály 1. melléklet
9. pontjában meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 (tíz) kg -nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159.
§ (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
§ PANASZKEZELÉS
A kereskedő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet rendelkezései szerint tájékoztatja a vásárlót a panaszkezeléséről:
MÉZI BY SZONI minden beérkezett reklamációra és panaszra reagál és minden általa elkövetett hiba, félreértés vagy probléma esetén a legnagyobb rugalmassággal – a vásárló érdekeit szem előtt tartva – jár el.
A vásárló a panaszát a kereskedőhöz kizárólag az alábbi elérhetőségeken tudja írásban benyújtani:
A Kereskedő levelezési címe: 2112 Veresegyház, Jácint utca 11.
A kereskedő a vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A fogyasztó a kereskedőnek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a kereskedővel. A szóbeli panaszt a kereskedő azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a kereskedő a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni. MÉZI BY SZONI a reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül kivizsgálja. Az írásbeli panaszt a kereskedő a panasz kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.
A kereskedő a válasz másolati példányát 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérés esetén bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a kereskedő írásban tájékoztatja arról a vásárlót, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét.
A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. A békéltető testület eljárásában a kereskedőt együttműködési kötelezettség terheli.
A vásárló a kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:
Veresegyház Város Önkormányzata Veresegyház Város Jegyzője
Cím: 2112 Veresegyház, Fő út 35.
Telefon: +36 28 588 600
E-mail: itkarsag@veresegyhaz.hu Budapest Főváros Kormányhivatala
Fogyasztóvédelmi Főosztály 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em. Telefonszám: +36 1 450-2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
További információ:
Békéltető testület:
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárásának részletszabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18. § – 37/A. § tartalmazza.
A békéltető testületek felsorolása:
Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152 E-mail cím:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525,
(76) 501-532
Fax száma: (76) 501-538 E-mail cím:
Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976,
446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149
Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár,
Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (22) 510-312
Fax száma: (96) 520-218 E-mail cím:
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005 E-mail cím:
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II.
emelet 240.
Telefonszáma: 06-1-269-0703
Fax száma: 06-1-269-0703
Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544,
(42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg,
Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
A békéltető testületek illetékességi területe:
Békéltető testület neve
Békéltető testület székhelye
Illetékességi terület
Budapesti Békéltető Testület
Budapest
Budapest
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Pécs
Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Borsod-Abaúj- Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Miskolc
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,
Heves vármegye, Nógrád vármegye
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Szeged
Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye,
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székesfehérvár
Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye,
Veszprém vármegye
Győr-Moson- Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Győr
Győr-Moson-Sopron vármegye,
Vas vármegye, Zala vármegye
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Debrecen
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,
Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Budapest
Pest vármegye
A kereskedő tudomással bír arról, hogy a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles válaszirat megküldésére a békéltető testület számára.
A vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
Az együttműködési kötelezettségét, valamint a tájékoztatási kötelezettségét megsértő vállalkozásról a békéltető testület értesíti a békéltető testület székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságot.
A tanács az eljárást az annak megindulását követő 90 (kilencven) napon belül befejezi, indokolt esetben ezt a határidőt a testület elnöke legfeljebb 30 (harminc) nappal meghosszabbíthatja. Egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a 200.000 Ft -ot, azaz Kétszázezer forint -ot, vagy ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.
A tanács a fogyasztó kérelmének elutasításáról dönt, ha a meghallgatást követően a kérelmet megalapozatlannak találja.
Európai Bizottság online vitarendezési platform:
A vásárlónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszát online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze panasza bíróságon kívüli rendezését. Az online vitarendezést a következő weboldalon kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLangu age
Bírósági eljárás:
Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
§ A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA
Kereskedő tájékoztatja a fogyasztókat, hogy a megrendelhető termékek kapcsán a fogyasztó elveszíti az elállás jogát. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet 29. § (1) c) és e) pontjára figyelemmel, a fogyasztó elveszíti az elállás jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak továbbá olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
A jelen ÁSZF 9.§ a.) pontjára figyelemmel a megrendelése során a vásárló nem élhet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormány rendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával.
MÉZI BY SZONI jogszabályi kötelezettségének teljesítése miatt az alábbi tájékoztatást teszi:
Internetes vásárlások esetén a vásárló a szerződéstől a termék, több termék egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára szolgáltatott termék átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállhat, ezt a jogát az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § szakasz alapján a jelen ÁSZF mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül gyakorolhatja.
Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől a termék megérkezéséig rendelkezésre álló időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál a kereskedő köteles a vásárló által kifizetett vételár összegét haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni. A vásárlónak visszajáró összeget a vevővel előre egyeztetett fizetési módnak megfelelően térítjük vissza. A vásárló által kifizetett összeget a kereskedő mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.
A fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A fogyasztó viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült közvetlen költséget. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
MÉZI BY SZONI jogosult az értékcsökkenés miatti levonást alkalmazni, ha a vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta a terméket.
Amennyiben a vásárlónak van rá módja a praktikusabb és gyorsabb ügyintézés érdekében ajánljuk, hogy a terméket eredeti, sértetlen állapotban és a csomagolásával együttesen küldje vissza a fenti címre.
Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát:
1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát
elveszíti;
2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék
esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető
vissza;
6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított
harmincadik napot követően kerül sor;
8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt
kötöttek ki;
13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállás jogát.
§ A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA
Az interneten történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.
MÉZI BY SZONI semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek vagy következtek be:
1. az interneten küldött és / vagy fogadott, nem a kereskedőtől származó bármilyen adat vagy információ okozta problémákért;
2. az internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a webáruház akadálytalan működését és a vásárlást;
3. bármilyen adatvesztésért;
4. bármely a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;
5. a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.
§ ADATVÉDELEM
MÉZI BY SZONI kinyilvánítja, hogy adatkezelési tevékenységét – a megfelelő belső szabályok, technikai és szervezési intézkedések meghozatalával – úgy végzi, hogy az minden körülmények között megfeleljen AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK – a
természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: Rendelet) – továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek.
§ ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint a felek jogviszonyára a Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törtvény, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben és a mindenkori hatályos jogszabályok rendelkezések az irányadóak.
Jelen ÁSZF rendelkezéseit MÉZI BY SZONI – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és / vagy kiegészíteni.
MÉZI BY SZONI internetes honlapját https://mezibyszoni.hu/ látogatók kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében.
MÉZI BY SZONI az adataiban bekövetkezett minden változást és a szerződés teljesítése szempontjából lényeges egyéb változásokat köteles 15 (tizenöt) napon belül írásban közölni és azt közzétenni.
Amennyiben az ÁSZF módosításának hatálybalépését követően a vásárló továbbra is látogatja a weboldalt és megrendelést ad le, azt a kereskedő jogosult úgy értelmezni, hogy vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.
Budapest, 2024. július 01.
Nagy Szonja
Egyéni Vállalkozó
1. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
– elállási/felmondási nyilatkozatminta –
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
cégnév:
székhely:
Cg:
adószám:
Alulírott/ak………………………………………………………….kijelentem / kijelentjük, hogy gyakorlom / gyakoroljuk elállási / felmondási jogomat / jogunkat az alábbi termék / ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve: …………………………………………………………………………….
A fogyasztó(k) címe: ……………………………………………………………………………..
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) ……………………………….
Kelt: