Barion Pixel
Ingyenes Packeta szállítás 20 000 Ft-os rendelés felett.

Nincsenek termékek a kosárban.

Általános szerződési feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek („ ÁSZF ”) a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben és a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült.

Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó üzemelteti a https://mezibyszoni.hu/ weboldalt.

https://mezibyszoni.hu/ weboldal használatát és Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó termékei megrendelését megelőzően az alábbi szerződési feltételeket ismerje meg azt figyelmesen olvassa át és a megfelelő négyzet kijelölésével nyilatkozzon arról, hogy annak tartalmát megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:78. § (1) bekezdése szerint: „ Az általános szerződési feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta. ”

AMENNYIBEN AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEKKEL NEM ÉRTENEK EGYET KÉRJÜK, NE HASZNÁLJÁK A WEBOLDALT!

Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó a 2023. április 11. napján kelt Általános Szerződési Feltételeket hatályon kívül helyezi és helyébe jelen Általános Szerződési Feltétel lép.

  1. § CÉGADATOK

    A Kereskedő neve: Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó (továbbiakban: MÉZI BY SZONI)

    A Kereskedő képviselője: Nagy Szonja

    A Kereskedő székhelye: 2112 Veresegyház, Jácint utca 11.

    A Kereskedő levelezési címe: 2112 Veresegyház, Jácint utca 11. A Kereskedő nyilvántartási száma: 55882268

    A Kereskedő adószáma: 57268552-1-33

    A Kereskedő KSH számjele: 57268552-9003-231-13

    A Kereskedő bankszámlaszáma: 11773047-00280525-00000000 (OTP Bank Nyrt.)

    Email: hello@mezibyszoni.hu

    A Kereskedő telefonszáma: +3630/731-9274

    A honlap tárhelyszolgáltatójának adatai:

    ProfiTárhely Kft.

    6000 Kecskemét, Szolnoki út 23.

    Cégjegyzékszám: 03 09 121889

    Adószám: 23173080-2-03

    Telefonszám: +36 20 254 08 66

    E-mail: ugyfelszolgalat@profitarhely.hu

  2. § FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK

    1. Kereskedő: Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó (MÉZI BY SZONI)

    2. Vásárló: aki MÉZI BY SZONI terméke(ke)t rendel meg.

      MÉZI BY SZONI mézeskalács termékei ajándék- és dísztárgynak minősülnek.

    3. Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ 3. pontjában foglaltak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

    4. Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.

    5. Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog – ideértve a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket –, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje vagy más módon történő igénybevétele.

    6. Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

    7. Futár: a vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:

      Fuvar.hu Korlátolt Felelősségű Társaság 7626 Pécs, Farkas István utca 3/1. 1. em. 3.
      Cégjegyzékszám: 02 09 083090
      Adószám: 25977732-2-02
      E-mail: info@fuvar.hu

      Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
      Postacím: 1540 Budapest
      Cégjegyzékszám: 01-10-042463
      Adószám: 10901232-2-44

  3. § ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK

    1. MÉZI BY SZONI kisadózó vállalkozásként működik, melyre tekintettel termékeinket kizárólag a lakosság számára kínáljuk, így számlát is csak magánszemélyek részére tudunk kiállítani.

    2. A vásárló a https://mezibyszoni.hu/ weboldalán, továbbá a MÉZI BY SZONI Instagram valamint Facebook oldalán is megtekintheti a termékeket.

    3. A szerződés nyelve magyar.

    4. Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény – a továbbiakban Ektv. – 5. § (2) bekezdése alapján tájékoztatjuk, hogy az internetes áruházon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban a vásárlónak küldött elektronikus visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható.

    5. MÉZI BY SZONI által a honlapon megjelenített képek illusztrációk. Az elkészült rendelések minimálisan eltérhetnek a képen látottaktól lévén, hogy mindegyik egy külön kézműves alkotás.

    6. Kereskedő tájékoztatja a vásárlókat, hogy egyes termékei előre gyártottak, ezek a termékek „ KÉSZLETEN ” felirattal kerültek megjelölésre. A legtöbb esetben azonban a https://mezibyszoni.hu/ weboldalán található termékek egyedileg a fogyasztó utasítása alapján vagy annak kifejezett kérésére kerülnek előállításra.

    7. A kereskedő honlapjáról történő megrendelésnek (vásárlásnak) nem feltétele az érvényes regisztráció.

    8. Lehetőség van egyedi ajánlatkérésre is, ebben az esetben a honlapon az „ AJÁNLATOT KÉREK ” gombra kattintva küldheti el MÉZI BY SZONI részére elképzelését. Egyedi ajánlatkérések esetében 2 – 6 hetes elkészítési idővel kell számolni. A teljesítés pontos időpontjáról e-mailben keresztül kap a vásárló tájékoztatást. Az teljesítési idő mindig a megrendelések mennyiségétől függ, ezért előfordulhat, hogy hamarabb is elkészülnek az egyedi termékek. A karácsonyi időszakban – október végétől – azonban nincs lehetőség egyedi termékeket rendelni.

    9. Egyedi ajánlatkérés vagy különleges dizájn esetében tervezési költség is felmerülhet a termékek árán felül, azonban erről a kereskedő egyedileg, elektronikus üzenetben ad tájékoztatást.

  4. § MEGRENDELÉS FOLYAMATA (TECHNIKAI LÉPÉSEK)

    1. A fogyasztó a https://mezibyszoni.hu/ weboldalán rendelheti meg a termékeket, amelyhez kattintson a „ WEBSHOP ” gombra, majd a tematikából válassza ki az Önnek megfelelőt (pl. babaváró, esküvő, stb.).

    2. A termék a „ KOSÁRBA TESZEM ” gombra kattintással helyezhető a kosárba. Általános esetben 1 (egy) termék kerül a kosárba. Kérjük amennyiben több terméket kíván megrendelni, növelje a darabszámot a „ KOSÁR ” oldalon a megfelelő gombra kattintással vagy az adott terméket helyezze annyiszor a kosárba, amennyi terméket meg kíván rendelni.

    3. Amennyiben tovább kíván vásárolni, ezt megteheti. Amennyiben meg kívánja tekinteni a kosár tartalmát és folytatni kívánja a megrendelést, akkor kattintson a „ KOSÁR ” ikonra. A „ KOSÁR ” ikon a weboldal jobb felső sarkában is megtalálható.

    4. A kosárban megtekintheti a kosárban lévő terméke(ke)t, azok darabszámát valamint azok vételárát. Amennyiben nem kíván tovább vásárolni kattintson a „ PÉNZTÁR ” gombra.

    5. Amennyiben a kosárba helyezett termék darabszáma nem megfelelő a mennyiségi „ + ” „ – ” ikonra kattintva módosíthatja a termék darabszámát. Ezt követően kattintson a

      „ KOSÁR FRISSÍTÉSE ” gombra.

    6. Amennyiben el kívánja távolítani a terméke(ke)t a kosárból ezt megteheti a piros színű

      „ X ” gombra kattintással.

    7. Ezen a felületen van lehetősége a kuponkód megadására és a kupon beváltására is. Amennyiben a megrendelés során a kuponkód nem kerül megadásra, utólag annak érvényesítésére nincs mód.

    8. Ezt követően kérjük válassza ki az átvételi módot:

      Átvételi mód:

      • Személyes átvételre van lehetőség Budapesten a XIV. kerületben, azonban ennek időpontját szükséges előre egyeztetni a kereskedővel.

      • Postai úton történő kiszállítás MPL csomagautomatába.

      • Postai úton történő kiszállítás sima csomagként.

      • Postai úton történő kiszállítás extra „ törékeny ” védelemmel.

        A vételi ár összegének hiánytalan kiegyenlítését követően a kereskedő elektronikus üzenetben tájékoztatja a személyes átvétel helyéről a vásárlót.

        Az átvételi mód kiválasztása a vásárló felelőssége, amennyiben a választott átvételi módból eredően a vásárlót kár éri azért a kereskedő nem felelős. Amennyiben kárigényt kíván ezzel szemben érvényesíteni ezt a szállítónál teheti meg abban az esetben amennyiben a termékek kiszállítását „ törékeny csomagként ” kérte.

        Amennyiben a csomag kiszállítását extra „ törékeny ” védelemmel kérte és a csomagot sérült állapotban kapta meg kártérítésre lesz jogosult. Kérjük készítsen fotót a küldeményről és a belső csomagoló anyagokról több nézetben (felülről és oldalról) amennyiben külső sérülés is látható szükséges arról is fotót készíteni.

        Elengedhetetlen fotót készíteni a tartalomról és a küldemény felbontásakor tapasztalt állapotról az elhelyezkedés szerint. Ezeket a hello@mezibyszoni.hu e-mail címre küldje el a sérülés szöveges leírásával együtt.

    9. A vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:

      Fuvar.hu Korlátolt Felelősségű Társaság 7626 Pécs, Farkas István utca 3/1. 1. em. 3.
      Cégjegyzékszám: 02 09 083090
      Adószám: 25977732-2-02
      E-mail: info@fuvar.hu

      Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.
      Postacím: 1540 Budapest
      Cégjegyzékszám: 01-10-042463
      Adószám: 10901232-2-44

    10. Szállítási díj:

      • Helyben történő átvétel (Budapesten XIV. kerület) esetén: ingyenes

      • Postai úton történő kiszállítás MPL csomagautomatába: 1.950 Ft, azaz Egyezerkilencszázötven forint.

      • Postai úton történő kiszállítás sima csomagként: 2.190 Ft, azaz Kettőezer- egyszázkilencven forint.

      • Postai úton történő kiszállítás extra „ törékeny ” védelemmel: 3.390 Ft, azaz Háromezer-háromszázkilencven forint.

    11. Amennyiben a vásárló a megrendelését eddig rendben találta kattintson „ TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ ” gombra, majd adja meg a számlázási adatokat: vezetéknév, keresztnév, ország, megye, irányítószám, város, utca, házszám, emelet, ajtó, telefonszám, e-mail cím, amennyiben a szállítási címe a számlázási adatoktól eltér akkor azt külön adja meg. A feliratot, a színt és a teljesítési határidőt is itt tudja megadni.

    12. Kérjük ne adjon meg korábbi időpontot teljesítési határidőnek, mint amelyet a honlapon a tájékoztató ablakban lát! Amennyiben korábbi teljesítési határidőt ad meg a kereskedő fenntartja a jogot arra, hogy megrendelése törlésre kerüljön, – figyelemmel arra, hogy ebben az esetben megrendelése nem minősül érvényes megrendelésnek – azonban a kereskedő minden esetben felveszi Önnel a kapcsolatot.

      Amennyiben a kereskedővel egyéb teljesítési határidőben állapodik meg az lesz az irányadó, de erről a kereskedő minden esetben elektronikus levélben írásos egyoldalú megerősítést küld.

    13. Ezen a felületen van lehetőség a bevitt adatokat a megrendelés előtt újra áttekinteni, szükség esetén a bevitt adatokat megváltoztatni / módosítani, valamint törölni.

    14. Amennyiben a megadott adatokkal véglegesíteni kívánja a megrendelését, kattintson a

      „ MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE ” gombra azzal, hogy ezen gombfunkció aktiválása fizetési kötelezettséget von maga után. A megrendelés véglegesítése előtt szükséges jelen ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása is a megfelelő négyzet kijelölésével.

    15. Amennyiben hírlevélre is fel kíván iratkozni, akkor azt megteheti a megfelelő négyzet kipipálásával.

    16. A vételár kifizetésének módjai:

      a.) átutalással

      b.) bankkártyával online

    17. A vételárat banki utalással is van lehetőség kiegyenlíteni Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó OTP Bank Nyrt. -nél vezetett 11773047-00280525-00000000 sz. bankszámlájára azzal, hogy a közlemény rovatban a megrendelő nevét fel kell tüntetni.

    18. Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó a Barion Payment Zrt. (székhely: 1117 Budapest, Infopark sétány 1. I. épület 5. emelet 5.; nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; cégjegyzékszám: Cg. 01-10-048552; adószám: 25353192-243., közösségi adószám: HU25353192; tevékenységi engedély száma: HEN-I-1064/2013, elektronikuspénz-kibocsátó intézményi azonosító: 25353192) bankkártyás fizetési szolgáltatását használja.

      A bankkártyás fizetés a Barion Payment Zrt. biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül történik. A weboldal, a fizetéskor használt bankkártya adatokhoz nem fér hozzá és nem tárolja azokat. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A rendelési folyamat befejezése után egy visszaigazoló levelet fog kapni a számlával együtt.

      A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el:

      https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato/

    19. Ezt követően Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó a megrendelt termék(ek)et összesíti és ezt elektronikus üzenetben küldi meg a rendelés során megadott elektronikus levelezési címre.

    20. Amennyiben a megrendelés teljesítéséhez szükséges minden információ a kereskedő rendelkezésére áll, elektronikus üzenetben küldi meg a megrendelés visszaigazolását.

    21. A vásárló tudomásul veszi, hogy a véglegesített megrendelés (vételi ajánlat) és annak a kereskedő részéről történt visszaigazolása és annak megküldése által érvényes adásvételi szerződés jön létre, mindezekre figyelemmel a megrendelés véglegesítése olyan nyilatkozat (vételi ajánlat), amely fizetési kötelezettséget von maga után. A fizetési kötelezettség vonatkozásában a kereskedő jogosult jogi eljárást indítani a vásárlóval szemben, aki fizetési kötelezettségét nem teljesíti.

    22. Amennyiben a visszaigazolás legkésőbb 48 (negyvennyolc) órán belül nem érkezik meg, a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

    23. Érvényes rendelés: A rendelés akkor tekinthető érvényesnek, ha a vásárló a rendelési folyamat során minden kötelező adatot kitöltött és azt a kereskedő jóváhagyta. Ekkor a visszaigazoló elektronikus levélben – rögzítésre kerül a megrendelt termék(ek) és annak / azok vételára – esetlegesen a szállítás díja – továbbá a megrendelő adatai és esetlegesen a szállítási adatok és a teljesítési határidő.

    24. Rendelés visszavonása: A rendelés visszavonására a teljesítési határidő utolsó napjától visszafelé számított 14 (tizennegyedik) napig van lehetőség. 14 (tizennégy) napnál kevesebb teljesítési határidő esetében a megrendelés visszavonására a kereskedő általi visszaigazolás vásárló részére történő megküldésének időpontjáig van lehetőség.

      Amennyiben a 14 (tizennégy) napnál kevesebb teljesítési határidővel rendelkező megrendelés a kereskedő által visszaigazolásra került, a megrendelés visszavonására nem kerülhet sor. A megrendelés visszavonása érdekében haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a kereskedővel a hello@mezibyszoni.hu elektronikus levelezési címén.

      Egyéb esetben a megrendelés minden esetben fizetési kötelezettséget von maga után.

    25. Adatbeviteli hibák kijavítása:

  5. § MEGRENDELÉS FOLYAMATA (TECHNIKAI LÉPÉSEK) EGYEDI MEGRENDELÉSEK ESETÉN:

    Az egyedi megrendelések esetén minimum 12.000 Ft, azaz Tizenkettőezer forint a rendelési érték.

    Egyedi megrendelések esetében az alábbi eltérések vannak a megrendelés során:

    1. Lehetőség van egyedi ajánlatkérésre egyedi ajánlatkérésre is, ebben az esetben a honlapon az „ AJÁNLATOT KÉREK ” gombra kattintva az űrlap kitöltésével küldheti el MÉZI BY SZONI részére elképzelését.

    2. Egyedi termékek esetében meg kell állapodni a termékek darabszámában, méreteiben, vételárában, teljesítési határidejében, átvétel módjában valamint tematikájában és minden egyéb lényeges körülményben (pl. szín, forma).

    3. Amennyiben a felek megállapodtak a megrendelni kívánt termékek darabszámában, méreteiben, vételárában, teljesítési határidejében, átvétel módjában valamint tematikájában és minden egyéb lényeges körülményben (pl. szín, forma) abban az esetben a kereskedő elektronikus üzenetben foglalja össze a megrendelés részleteit azzal, hogy a megrendelés azonosító száma és egyidőben jelen ÁSZF is megküldésre kerül a kereskedő által.

      Kereskedő ezen elektronikus üzenetben megjelöli az ajánlat időtartamát – annak érvényességének határidejét, – kérjük ezen időtartamon belül az ajánlat elfogadásáról elektronikus levélben nyilatkozzon.

      Amennyiben az ajánlat elfogadására nyitva álló határidőben nem tesz nyilatkozatot, a kereskedő fenntartja a jogot arra, hogy a korábbiaktól eltérő feltételeket szabjon.

    4. Amennyiben a vásárló a fenti elektronikus üzenetben összefoglalt megrendelést nem találta rendben, azt haladéktalanul jelezze elektronikus (válasz) üzenetben a kereskedő részére annak hello@mezibyszoni.hu elektronikus levelezési címére. A kereskedő ebben az esetben a megrendelést módosítja és azt újból – már a javított adatokkal – megküldi a vásárló részére.

    5. A vételár kifizetésének módjai:

      a.) átutalással

      Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó OTP Bank Nyrt. -nél vezetett 11773047-00280525- 00000000 sz. bankszámlájára határidőben történő átutalás. A közlemény rovatban a megrendelő nevét fel kell tüntetni.

    6. Amennyiben a megrendelés teljesítéséhez szükséges minden információ a kereskedő rendelkezésére áll, elektronikus üzenetben küldi meg a megrendelés visszaigazolását.

    7. Egyedi ajánlatkérések esetében 2 – 6 hetes elkészítési idővel kell számolni. A teljesítés pontos időpontjáról e-mailben keresztül kap a vásárló tájékoztatást. Az teljesítési idő mindig a megrendelések mennyiségétől függ, ezért előfordulhat, hogy hamarabb is elkészülnek az egyedi termékek. A karácsonyi időszakban – október végétől – azonban nincs lehetőség egyedi termékeket rendelni.

  6. § FIZETÉSSEL AZ ÁRRAL ÉS EGYÉB INFORMÁCIÓKKAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS

    1. MÉZI BY SZONI az árváltoztatás jogát fenntartja.

    2. A mindenkori vételár, – vagyis a termékért a fogyasztói forgalomban fizetendő ár – az információs oldalon a termék mellett található akként, hogy ÁFA összege a vételárat nem terheli.

    3. MÉZI BY SZONI kiadózó vállalkozásként működik, melyre tekintettel termékeinket kizárólag a lakosság számára kínáljuk, így számlát is csak magánszemélyek részére tudunk kiállítani.

    4. Az információs oldalon található feltüntetett vételár a szállítás költségét nem tartalmazza. Ezen szállítási költség a megrendelés folyamatában a „ KOSÁR ” -ban tekinthető meg.

    5. MÉZI BY SZONI nem felelős a weboldalon található árazási vagy egyéb adatbeviteli hibákért és fenntartja a jogot a félreértésen / árazási hibán / stb. alapuló megrendelések törlésére, azaz MÉZI BY SZONI nem köteles a terméket hibás áron teljesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a fogyasztó elállhat vásárlási szándékától.

    6. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre.

    7. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás / téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

    8. Átvételi mód:

      • Személyes átvételre van lehetőség Budapesten a XIV. kerületben, azonban ennek időpontját szükséges előre egyeztetni a kereskedővel.

      • Postai úton történő kiszállítás MPL csomagautomatába.

      • Postai úton történő kiszállítás sima csomagként.

      • Postai úton történő kiszállítás extra „ törékeny ” védelemmel.

        A vételi ár összegének hiánytalan kiegyenlítését követően a kereskedő elektronikus üzenetben tájékoztatja a személyes átvétel helyéről a vásárlót.

        Az átvételi mód kiválasztása a vásárló felelőssége, amennyiben a választott átvételi módból eredően a vásárlót kár éri azért a kereskedő nem felelős. Amennyiben kárigényt kíván ezzel szemben érvényesíteni ezt a szállítónál teheti meg abban az esetben amennyiben a termékek kiszállítását „ törékeny csomagként ” kérte.

        Amennyiben a csomag kiszállítását extra „ törékeny ” védelemmel kérte és a csomagot sérült állapotban kapta meg kártérítésre lesz jogosult. Kérjük készítsen fotót a küldeményről és a belső csomagoló anyagokról több nézetben (felülről és oldalról) amennyiben külső sérülés is látható szükséges arról is fotót készíteni. Elengedhetetlen fotót készíteni a tartalomról és a küldemény felbontásakor tapasztalt állapotról az elhelyezkedés szerint.

        Ezeket a hello@mezibyszoni.hu e-mail címre küldje el a sérülés szöveges leírásával együtt.

    9. A vásárlót az alábbi társaság segítségével szolgáljuk ki:

      Fuvar.hu Korlátolt Felelősségű Társaság 7626 Pécs, Farkas István utca 3/1. 1. em. 3.

      Cégjegyzékszám: 02 09 083090

      Adószám: 25977732-2-02

      E-mail: info@fuvar.hu

      Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.

      Postacím: 1540 Budapest

      Cégjegyzékszám: 01-10-042463

      Adószám: 10901232-2-44

    10. Átvételkor a vásárló kötelessége a termék(ek) ellenőrzése a futár jelenlétében. Amennyiben a vásárolt termékkel kapcsolatban mennyiségi és / vagy minőségi – azaz a csomag tartalmát érintő – kifogás áll fenn, azt a helyszínen írásban rögzíteni kell. A csomag átvételét követően utólagos reklamációt hiányzó vagy sérült tételre hivatkozva a kereskedő nem fogad el.

    11. Amennyiben a futár a csomag átadását nem tudja teljesíteni, értesítést hagy a kiszállítási címen. A csomagról ezt követően az értesítésen megjelölt telefonszámon lehet érdeklődni. Sikertelen kézbesítés esetén a futár újra egyeztetett időpontban díjmentesen megkísérli a kiszállítást.

    12. Amennyiben a csomag – a vásárló érdekkörében felmerülő okból – nem kerül átvételre, a vásárló köteles a szállítás költségét vagy egyéb ezzel kapcsolatosan felmerülő teljes kárát a kereskedő részére a csomag kereskedőhöz történő visszaérkezésétől számított 8 (nyolc) napon belül megtéríteni. A fizetési kötelezettség vonatkozásában a kereskedő jogosult jogi eljárást indítani a vásárlóval szemben, aki fizetési kötelezettségét nem teljesíti.

    13. Szállítási díj:

      • Helyben történő átvétel (Budapesten XIV. kerület) esetén: ingyenes

      • Postai úton történő kiszállítás MPL csomagautomatába: 1.950 Ft, azaz Egyezerkilencszázötven forint.

      • Postai úton történő kiszállítás sima csomagként: 2.190 Ft, azaz Kettőezer- egyszázkilencven forint.

      • Postai úton történő kiszállítás extra „ törékeny ” védelemmel: 3.390 Ft, azaz Háromezer-háromszázkilencven forint.

    14. A vételár kifizetésének módjai:

      a.) átutalással (egyedi megrendelés esetén csak banki átutalással van mód a vételárat kiegyenlíteni)

      b.) bankkártyával online

    15. A vételárat banki utalással is van lehetőség kiegyenlíteni Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó OTP Bank Nyrt. -nél vezetett 11773047-00280525-00000000 sz. bankszámlájára azzal, hogy a közlemény rovatban a megrendelő nevét fel kell tüntetni.

    16. Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó a Barion Payment Zrt. (székhely: 1117 Budapest, Infopark sétány 1. I. épület 5. emelet 5.; nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; cégjegyzékszám: Cg. 01-10-048552; adószám: 25353192-243., közösségi adószám: HU25353192; tevékenységi engedély száma: HEN-I-1064/2013, elektronikuspénz-kibocsátó intézményi azonosító: 25353192) bankkártyás fizetési szolgáltatását használja.

      A bankkártyás fizetés a Barion Payment Zrt. biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül történik. A weboldal, a fizetéskor használt bankkártya adatokhoz nem fér hozzá és nem tárolja azokat. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el.

      A rendelési folyamat befejezése után egy visszaigazoló levelet fog kapni a számlával együtt.

      A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el:

      https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato/

  7. § WORKSHOPPAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS

    1. Kereskedő tájékoztatja a fogyasztókat, hogy az általa megrendezésre kerülő workshop és az azon elhangzó információk, adatok, eljárások, receptek stb. Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó szellemi tulajdonát képezik, melyre tekintettel azokat jogi védelem illeti meg.

    2. A workshopon résztvevő személy, a fentiekre figyelemmel nem jogosult ezen szellemi tulajdon további átruházására vagy annak kereskedelmi forgalomban történő felhasználására – erre csak a kereskedő kifejezett írásbeli engedélyével kerülhet sor – továbbá a szellemi tulajdon feletti rendelkezési jog is a kereskedőnél, mint alkotónál marad. Amennyiben a workshopon résztvevő személy a szellemi tulajdon vonatkozásában megsérti az alkotó jogait, az alkotó jogosult jogi eljárást kezdeményezni vele szemben.

    3. Amennyiben a workshop részvételi díja a számlában rögzített fizetési határidőig sem kerül kiegyenlítésre, a kereskedő jogosult a részvételt megtagadni és a fogyasztó jelentkezését törölni, amelyről automatikusan elektronikus úton értesítést küld.

    4. A kereskedő fenntartja a jogot arra, hogy a fogyasztó jelentkezését törölje, amelyről automatikusan elektronikus úton értesítést küld azonban a fogyasztó nem jogosult a kereskedő ezen döntését vitatni.

    5. A fogyasztó, mint résztvevő tudomásul veszi, hogy Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó által megtartott workshopon a kereskedő illetve az általa felkért személyek a fogyasztóról, mint résztvevőről fénykép-, hang-, és/vagy videofelvételt készíthet. Nagy Szonja Egyéni Vállalkozó jogosult a résztvevőről készült fénykép-, hang-, és/vagy videofelvételt felhasználni és közzétenni az általa szerkesztett honlapon és/vagy social média felületein.

      A résztvevő tudomásul veszi továbbá, hogy a kereskedő jogosult a felvételek utólagos szerkesztésére és módosítására mindaddig, amíg ezek a tevékenységek bizonyíthatóan nem rosszindulatúak, és a résztvevő számára nyilvánvaló anyagi vagy erkölcsi hátrányt nem okoznak az eredeti felvételhez képest. A résztvevő a felvétel jogszerű felhasználásáért díjazásra nem jogosult.

    6. Lemondási és időpont módosítási feltételek:

      Ha mégsem tudsz eljönni a lefoglalt és visszaigazolt időpontban, akkor legkésőbb a lefoglalt időponttól visszafelé számított 10. naptári napig van lehetőséged módosításra vagy a jelentkezésed visszavonására. Ezt kizárólag a hello@mezibyszoni.hu e-mail címre írásban tudod jelezni. Ezután egyeztetünk, hogy van-e hely más alkalomra vagy töröljük- e a jelentkezést.

      Ha ennél később, de nem 48 (negyvennyolc) órán belül jelzed, hogy nem jössz a visszaigazolt alkalomra, akkor köteles vagy megfizetni az részvételi díj 50 (ötven) % -át. Az esetlegesen kért kiegészítők árának banki kezelési díjjal csökkentett összegét visszatérítjük számodra. Ezzel egyidőben törlésre kerül a jelentkezésed és semmilyen a workshop részvételhez tartozó anyag hozzáféréséhez nem vagy jogosult.

      Ha 48 (negyvennyolc) órán belül, vagy sehogy nem jelzed, hogy nem jössz el a visszaigazolt alkalomra, akkor nem tudjuk már módosítani vagy törölni a jelentkezést. Ebben az esetben csak az esetlegesen megrendelt kiegészítők árának banki kezelési díjjal csökkentett összegét tudjuk visszatéríteni számodra. A workshopról hazavihető anyagokat 1 (egy) héten belül e-mailben eljuttatjuk számodra, úgy mint a recept, a gyakorló sablon és a 20 (húsz) % -os kupon a cukrászati webshopba.

      Amennyiben a vállalkozás részéről meghiúsul a workshop megtartása, annak kiderülésekor haladéktalanul tájékoztatást kapnak e-mailben és/vagy telefonon a résztvevők. Ennek keretében új dátum biztosítása vagy pénzvisszafizetés között választhat a vásárló.

  8. § KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

    A kereskedő szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.

    1. A kereskedő a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti a vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, a vásárló és a kereskedő közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, a szerződés kereskedő általi teljesítésének időpontját, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

    2. A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

    3. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére a kereskedő tartós adathordozón másolatot biztosít.

    4. fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. § (6) bekezdése szerint a kereskedő a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

    5. A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

      1. KELLÉKSZAVATOSSÁG:

        1. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:157. § (1) bekezdése szerint, a kereskedő hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kereskedő, ha a jogosult (vásárló) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

        2. A vállalkozás hibásan teljesít továbbá, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy

          1. az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás végezte el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy

          2. az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a vállalkozás által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

        3. Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

          1. két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy

          2. két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt

          következik be vagy válik felismerhetővé.

        4. A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint a szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie az alábbi követelményeknek (szerződésszerű teljesítés):

          1. meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;

          2. alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott;

          3. rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást,

          a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást –; és

          4. biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.

          Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – a fenti követelmények teljesülése mellett – a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak:

          1. alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;

          2. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve a vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános –

          különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését;

          3. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást -; és

          4. meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.

          A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett bizonyítja, hogy:

          1. a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;

          2. a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy

          3. a nyilvános kijelentés

          befolyásolhatta.

          a

          jogosult

          szerződéskötési

          elhatározását

          nem

        5. Az  áruk  adásvételére,  valamint  a  digitális  tartalom  szolgáltatására  és  digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések esetén:

          Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított 1 (egy) éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó. Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a fenti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás a szerződés szerinti teljesítés időszakában szerződésszerű volt.

        6. Hibás teljesítési vélelem a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint:

          Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

        7. Kellékszavatossági jogok:

          Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kereskedő a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.

        8. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint:

          1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kereskedőnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan

          állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak (vásárlónak) okozott érdeksérelmet; vagy

          2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

          Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

          Kivéve: Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki,

          illetve mással sem javíttathatja ki azt.

        9. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult (vásárló) által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult (vásárló) érdekeit kímélve kell elvégezni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

        10. A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

        11. A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

          1. a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a meghatározott feltételeket, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

          2. ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

          3. a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

          4. a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

        12. Áttérés más kellékszavatossági jogra:

          A jogosult (vásárló) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kereskedőnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kereskedő adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

        13. A hiba közlése:

          A jogosult (vásárló) a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult (vásárló) a felelős.

        14. A kellékszavatossági igény elévülése:

          A jogosult (vásárló) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 (egy) év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak azonban 1 (egy) évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult (vásárló) a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

        15. Költségviselés:

          A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kereskedőt terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat (vásárlót) terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult (vásárló) köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kereskedő e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

        16. A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

          Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

        17. Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

          1. a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

          2. a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

      2. TERMÉKSZAVATOSSÁG:

        1. Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (továbbiakban: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

        2. Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

        3. A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:

          1. a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

          2. a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

          3. a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

        4. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

        5. Közlési és igényérvényesítési határidők:

          A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

        6. Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén:

          A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

      3. JÓTÁLLÁS:

        Kereskedő  tájékoztatja  a  fogyasztókat,  hogy  a  megrendelhető  termék(ek)  nem tartoznak a kötelező jótállás keretébe, figyelemmel arra, hogy ezen termék(ek) nem tartoznak az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. Rendelet mellékletében felsorolt termék(ek) körébe.

        A kereskedő jogszabályi kötelezettségének teljesítése miatt az alábbi tájékoztatást teszi:

        1. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott és a hivatkozott jogszabály 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki. A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

        2. Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

        3. Önkénes  jótállás  esetén: Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, a jótállás időtartama alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló, kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint felel a hibás teljesítésért. Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a fogyasztóra nézve kevésbé kedvezőek, mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a jótállásra kötelezett a kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felel a hibás teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítették.

        4. A jótállás időtartama az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. Rendelet rendelkezései szerint:

          • 10.000 Ft -ot, azaz Tízezer forint -ot elérő, de 100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meg nem haladó eladási ár esetén 1 (egy) év,

          • 100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meghaladó, de 250.000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot meg nem haladó eladási ár esetén 2 (két) év,

          • 250.000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot eladási ár felett 3 (három) év.

        5. Aki jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

        6. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 (hat) hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

        7. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

        8. Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén:

          A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

        9. Jótállási jegyre vonatkozó rendelkezések az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:

          A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.

        10. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

        11. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

        12. A vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles.

        13. Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembehelyezését követő napon köteles.

        14. Önkéntes jótállás esetén:

      Jótállási nyilatkozat vonatkozó rendelkezések a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint:

      A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában. A jótállási nyilatkozatot egyértelmű, jól érthető szövegezéssel kell megfogalmazni. A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:

      1. az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;

      2. a jótállásra kötelezett nevét és címét;

      3. a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;

      4. azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik;

      5. a jótállás feltételeit.

      1. A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

      2. A jótállási igény érvényesítése:

        • A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

        • A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

        • Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:

          1. a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,

          2. a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá

          3. a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.

            Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.

        • Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni.

          Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

        • Ha a fogyasztási cikk 3 (három) alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni.

        • Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

        • Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

          A fentiek szerinti előírás a jogszabály 1. melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a jogszabály 1. melléklet

          9. pontjában meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak.

        • A rögzített bekötésű, illetve a 10 (tíz) kg -nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.

        • Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.

      Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159.

      § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

  9. § PANASZKEZELÉS

    1. A kereskedő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet rendelkezései szerint tájékoztatja a vásárlót a panaszkezeléséről:

    2. MÉZI BY SZONI minden beérkezett reklamációra és panaszra reagál és minden általa elkövetett hiba, félreértés vagy probléma esetén a legnagyobb rugalmassággal – a vásárló érdekeit szem előtt tartva – jár el.

    3. A vásárló a panaszát a kereskedőhöz kizárólag az alábbi elérhetőségeken tudja írásban benyújtani:

      A Kereskedő levelezési címe: 2112 Veresegyház, Jácint utca 11.

      E-mail: hello@mezibyszoni.hu

    4. A kereskedő a vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A fogyasztó a kereskedőnek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a kereskedővel. A szóbeli panaszt a kereskedő azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a kereskedő a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni. MÉZI BY SZONI a reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül kivizsgálja. Az írásbeli panaszt a kereskedő a panasz kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

    5. A kereskedő a válasz másolati példányát 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérés esetén bemutatni.

    6. A panasz elutasítása esetén a kereskedő írásban tájékoztatja arról a vásárlót, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét.

      A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. A békéltető testület eljárásában a kereskedőt együttműködési kötelezettség terheli.

    7. A vásárló a kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:

      Veresegyház Város Önkormányzata Veresegyház Város Jegyzője

      Cím: 2112 Veresegyház, Fő út 35.

      Telefon: +36 28 588 600

      E-mail: itkarsag@veresegyhaz.hu Budapest Főváros Kormányhivatala

      Fogyasztóvédelmi Főosztály 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em. Telefonszám: +36 1 450-2598

      E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu

      További információ:

      https://www.kormanyhivatal.hu/hu

    8. Békéltető testület:

      A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárásának részletszabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18. § – 37/A. § tartalmazza.

      A békéltető testületek felsorolása:

      Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

      Telefonszáma: (72) 507-154

      Fax száma: (72) 507-152 E-mail cím:

      kerelem@baranyabekeltetes.hu,

      info@baranyabekeltetes.hu

      Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

      Telefonszáma: (76) 501-525,

      (76) 501-532

      Fax száma: (76) 501-538 E-mail cím:

      bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

      Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

      Telefonszáma: (66) 324-976,

      446-354, 451-775

      Fax száma: (66) 324-976

      E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu

      Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

      Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

      Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

      Fax száma: (46) 501-099

      E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

      Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

      Telefonszáma: (1) 488-2131

      Fax száma: (1) 488-2186

      E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

      Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület

      Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149

      E-mail cím: info@csmkik.hu

      Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár,

      Hosszúséta tér 4-6.

      Telefonszáma: (22) 510-310

      Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

      Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

      Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

      Fax száma: (22) 510-312

      E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu

      Fax száma: (96) 520-218 E-mail cím:

      bekeltetotestulet@gymskik.hu

      Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

      Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745

      Fax: 06-52-500-720

      E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

      Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

      Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

      Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615

      E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu

      Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

      Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

      Telefonszáma: (56) 510-610

      Fax száma: (56) 370-005 E-mail cím:

      bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

      Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

      Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

      Telefonszáma: (34) 513-010

      Fax száma: (34) 316-259

      E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu

      Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

      Telefonszám: (32) 520-860

      Fax száma: (32) 520-862 E-mail cím: nkik@nkik.hu

      Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II.

      emelet 240.

      Telefonszáma: 06-1-269-0703

      Fax száma: 06-1-269-0703

      E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

      Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

      Telefonszáma: (82) 501-000

      Fax száma: (82) 501-046 E-mail cím: skik@skik.hu

      Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

      Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

      Telefonszáma: (42) 311-544,

      (42) 420-180

      Fax száma: (42) 420-180

      E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

      Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

      Telefonszáma: (74) 411-661

      Fax száma: (74) 411-456

      E-mail cím: kamara@tmkik.hu

      Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

      Telefonszáma: (94) 312-356

      Fax száma: (94) 316-936

      E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

      Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

      Telefonszáma: (88) 814-111

      Fax száma: (88) 412-150

      E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

      Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg,

      Petőfi utca 24.

      Telefonszáma: (92) 550-513

      Fax száma: (92) 550-525

      E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu

      A békéltető testületek illetékességi területe:

      Békéltető testület neve

      Békéltető testület székhelye

      Illetékességi terület

      Budapesti Békéltető Testület

      Budapest

      Budapest

      Baranya Vármegyei Békéltető Testület

      Pécs

      Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye

      Borsod-Abaúj- Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

      Miskolc

      Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,

      Heves vármegye, Nógrád vármegye

      Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

      Szeged

      Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye,

      Csongrád-Csanád vármegye

      Fejér Vármegyei Békéltető Testület

      Székesfehérvár

      Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye,

      Veszprém vármegye

      Győr-Moson- Sopron Vármegyei Békéltető Testület

      Győr

      Győr-Moson-Sopron vármegye,

      Vas vármegye, Zala vármegye

      Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

      Debrecen

      Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,

      Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

      Pest Vármegyei Békéltető Testület

      Budapest

      Pest vármegye

      A kereskedő tudomással bír arról, hogy a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles válaszirat megküldésére a békéltető testület számára.

      A vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.

      Az együttműködési kötelezettségét, valamint a tájékoztatási kötelezettségét megsértő vállalkozásról a békéltető testület értesíti a békéltető testület székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságot.

      A tanács az eljárást az annak megindulását követő 90 (kilencven) napon belül befejezi, indokolt esetben ezt a határidőt a testület elnöke legfeljebb 30 (harminc) nappal meghosszabbíthatja. Egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a 200.000 Ft -ot, azaz Kétszázezer forint -ot, vagy ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

      A tanács a fogyasztó kérelmének elutasításáról dönt, ha a meghallgatást követően a kérelmet megalapozatlannak találja.

    9. Európai Bizottság online vitarendezési platform:

      A vásárlónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszát online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze panasza bíróságon kívüli rendezését. Az online vitarendezést a következő weboldalon kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről:

      https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLangu age

    10. Bírósági eljárás:

      Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

  10. § A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA

    1. Kereskedő tájékoztatja a fogyasztókat, hogy a megrendelhető termékek kapcsán a fogyasztó elveszíti az elállás jogát. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet 29. § (1) c) és e) pontjára figyelemmel, a fogyasztó elveszíti az elállás jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak  elő,  vagy  olyan  termék  esetében,  amelyet  egyértelműen  a  fogyasztó személyére szabtak továbbá olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi  vagy  higiéniai  okokból  az  átadást  követő  felbontása  után  nem küldhető vissza.

    2. A jelen ÁSZF 9.§ a.) pontjára figyelemmel a megrendelése során a vásárló nem élhet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormány rendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával.

    3. MÉZI BY SZONI jogszabályi kötelezettségének teljesítése miatt az alábbi tájékoztatást teszi:

      Internetes vásárlások esetén a vásárló a szerződéstől a termék, több termék egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára szolgáltatott termék átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállhat, ezt a jogát az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § szakasz alapján a jelen ÁSZF mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

    4. A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül gyakorolhatja.

    5. Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől a termék megérkezéséig rendelkezésre álló időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál a kereskedő köteles a vásárló által kifizetett vételár összegét haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni. A vásárlónak visszajáró összeget a vevővel előre egyeztetett fizetési módnak megfelelően térítjük vissza. A vásárló által kifizetett összeget a kereskedő mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.

    6. A fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

    7. A fogyasztó viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült közvetlen költséget. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

    8. MÉZI BY SZONI jogosult az értékcsökkenés miatti levonást alkalmazni, ha a vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta a terméket.

    9. Amennyiben a vásárlónak van rá módja a praktikusabb és gyorsabb ügyintézés érdekében ajánljuk, hogy a terméket eredeti, sértetlen állapotban és a csomagolásával együttesen küldje vissza a fenti címre.

    10. Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát:

      1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát

      elveszíti;

      2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

      3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék

      esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

      4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

      5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető

      vissza;

      6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

      7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított

      harmincadik napot követően kerül sor;

      8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

      9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

      10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

      11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

      12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt

      kötöttek ki;

      13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállás jogát.

  11. § A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA

    1. Az interneten történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.

    2. MÉZI BY SZONI semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek vagy következtek be:

      1. az interneten küldött és / vagy fogadott, nem a kereskedőtől származó bármilyen adat vagy információ okozta problémákért;

      2. az internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a webáruház akadálytalan működését és a vásárlást;

      3. bármilyen adatvesztésért;

      4. bármely a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;

      5. a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.

  12. § ADATVÉDELEM

    MÉZI BY SZONI kinyilvánítja, hogy adatkezelési tevékenységét – a megfelelő belső szabályok, technikai és szervezési intézkedések meghozatalával – úgy végzi, hogy az minden körülmények között megfeleljen AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK – a

    természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: Rendelet) – továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek.

  13. § ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

    1. Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint a felek jogviszonyára a Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törtvény, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormány rendelet valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben és a mindenkori hatályos jogszabályok rendelkezések az irányadóak.

    2. Jelen ÁSZF rendelkezéseit MÉZI BY SZONI – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és / vagy kiegészíteni.

    3. MÉZI BY SZONI internetes honlapját https://mezibyszoni.hu/ látogatók kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében.

    4. MÉZI BY SZONI az adataiban bekövetkezett minden változást és a szerződés teljesítése szempontjából lényeges egyéb változásokat köteles 15 (tizenöt) napon belül írásban közölni és azt közzétenni.

    5. Amennyiben az ÁSZF módosításának hatálybalépését követően a vásárló továbbra is látogatja a weboldalt és megrendelést ad le, azt a kereskedő jogosult úgy értelmezni, hogy vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.

Budapest, 2024. július 01.

Nagy Szonja
Egyéni Vállalkozó

1. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez

– elállási/felmondási nyilatkozatminta –

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:

cégnév:
székhely:
Cg:
adószám:

Alulírott/ak………………………………………………………….kijelentem / kijelentjük, hogy gyakorlom / gyakoroljuk elállási / felmondási jogomat / jogunkat az alábbi termék / ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve: …………………………………………………………………………….
A fogyasztó(k) címe: ……………………………………………………………………………..

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) ……………………………….

Kelt: